Program koncertů Hudebního podzimu 2017:
(Informace budou průběžně doplňovány)

středa 27. září v 18.00 hodin
zahajovací koncert
Místo konání: kostel Nanebevzetí P. Marie v Třebsku

Účinkující: ENSEMBLE INÉGAL
Umělecký vedoucí: Adam Viktora

Program:
Mše D Dur op. 86 „Lužanská“
Jedná se o rekonstrukci unikátní tzv. plzeňské verze v autorově úpravě pro sólo a sbor s doprovodem harmonia, violoncella a kontrabasu.

Účinkující:
Vladimír Roubal - harmonium
Libor Mašek - violoncello
Ondřej Balcar - kontrabas

Sbor:
Gabriela Eibenová, Simona Jindráková, Aena Hellerová/Bendrichová - soprán
Daniela Čermáková, Nadia Ladkany, Jana Dvořáková - alt
Martin Slavík, Tomáš Lajkep, Ondřej Múčka - tenor
Roman Hoza, Michal Krůšek, Martin Vacula - bas

Dirigent: Adam Viktora

Vstupné: 210,- Kč
Otevření a prohlídka kostela pro publikum: 17.15 - 17.45 h Uzavření kostela: 17.55 h

pátek 6. října v 19.00 hodin
koncertní sál v zámku ve Vysoké
JIŘÍ BÁRTA - violoncello
TEREZIE FIALOVÁ - klavír
Program:
J. Sibelius: Malinconia pro violoncello a klavir
D. Šostakovich : Sonata pro violoncello a klavir op. 40 d moll
L. van Beethoven: Sonata A dur op. 69 c. 3 pro violoncello a klavir
(koncert s přestávkou)

Vstupné: 120,- Kč
Uzavření sálu: 18.55 h

Účinkující:
Jiří Bárta
je přední violoncellista své generace. Studoval u Josefa Chuchro a Mirko Škampy v Praze, Borise Pergamenščikova v Kolíně nad Rýnem a Eleonore Schoenfeld v Los Angeles. V roce 1991 obdržel ocenění Europäischer Förderpreis für Musik v Dráždanech a Rostropovich-Hammer Award v Los Angeles. Spolupracuje s předními českými a mezinárodními orchestry, jako jsou Česká filharmonie, Slovenská filharmonie, Royal Philharmonic Orchestra London, Royal Scottish National Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic nebo Berliner Symphoniker, a s dirigenty Jiřím Bělohlávkem, Charlesem Dutoit, Liborem Peškem, Gennadijem Rožděstvenskim, Maximem Šostakovičem. Je pravidelně zván na přední festivaly a pódia (mj. Barcelona, Berlín, Bratislava, Buenos Aires, Edinburgh, Istanbul, Los Angeles, Mnichov, Newport, New York, Paříž, Praha, Salcburk, Tokio, Londýn). Jeho nahrávky u firmy Supraphon, které byly časopisem Harmonie dvakrát vyhodnoceny jako nejlepší ve svých kategoriích (1995, 1999), zahrnují kritiky ceněnou nahrávku všech Bachových violoncellových suit i Šostakovičových koncertů s dirigentem Maximem Šostakovičem a Pražskými symfoniky nebo oba koncerty Dvořákovy, A dur s klavíristou Janem Čechem a h moll s Českou filharmonií a Jiřím Bělohlávkem. Bártovu disku se sólovou sonátou Zoltána Kodálye udělil londýnský časopis The Grammophone „Editor´s Choice“, do stejného výběru se dostalo i Bártovo album s violoncellovými koncerty B. Martinů, J. B. Foerstera a J. Nováka za spolupráce Pražské komorní filharmonie a dirigenta Jakuba Hrůši. Jiří Bárta spolupracoval i s Magdalenou Koženou na jejím albu „Songs“ pro Deutsche Grammophon, oceněném v roce 2004 Gramophone Award. Pro londýnský Hyperion natočil Jiří Bárta CD s violoncellovými sonátami I. Moschelese a J. N. Hummela, nedávno vznikl disk se sonátami A. Rubinsteina (oba s klavíristou Hamishem Milne). S jazzovým kvartetem Milana Svobody spolupracoval na klasicko-jazzovém CD „Znamení střelce“ (Lotos, nominován na výroční ceny Akademie populární hudby a jazzu 2007). V roce 2008 spoluzaložil Mezinárodní festival komorní hudby v Kutné Hoře, který se v krátké době stal nekonformním festivalem vrcholné úrovně. (zdroj: http://www.rozhlas.cz)

Terezie Fialová
patří mezi nejtalentovanější české pianistky a navzdory svému mládí je i vyhledávanou komorní partnerkou mnoha předních českých a zahraničních sólistů (J. Špaček, R. Patočka, J. Bárta, S. Šaturová, C. Chapelle, E. Tzikindelean, ad.). S orchestrem debutovala již jako dvanáctiletá a do svých dvaceti let se věnovala paralelně také hře na housle a to v mezinárodním měřítku. Absolventka Akademie múzických umění v Praze (I. Klánský) a Hochschule für Musik und Theater Hamburg (N. Schmidt) je laureátka několika mezinárodních soutěží (Itálie, Holandsko, Rusko), vystupuje pravidelně na významných festivalech (Praha, Basel, Vevey, Hamburg, Sarajevo, Paříž, Madrid, New York, Washington ad.) a je členkou klavírního tria Eben trio se kterým zvítězila na mezinárodní soutěži komorních souborů v Lausanne. Jako jediná česká pianistka se zúčastnila prestižní Verbier Festival Academy 2013 ve Švýcarsku pod vedením M. Presslera a G. Takacze – Nagy. Úspěšný debut na mezinárodním festivalu komorní hudby v americkém Newportu 2014 kritika označila jako „stunning performance and very bright future“. Podílela se na natočení tří CD, deska věnovaná skladateli Petru Ebenovi získala oceněni „Recording of the Months“ a „IRR Outstanding“. Terezie patří mezi Yamaha Artists pro Českou republiku.
(zdroj: www.tereziefialova.cz)

pátek 13. října v 19.00 hodin
koncertní sál v zámku ve Vysoké
ALŽBĚTA VOMÁČKOVÁ - mezzosoprán
AHMAD HEDAR - klavír
Program:
v programu zazní díla A. Dvořáka, W. A. Mozarta a F. Chopina
(koncert s přestávkou)

Vstupné: 90,- Kč
Uzavření sálu: 18.55 h

Účinkující:
Alžběta Vomáčková
absolvovala Pražskou konzervatoř v roce 2013 ve třídě prof. Brigity Šulcové. Nyní pokračuje ve studiu klasického zpěvu na Akademii múzických umění v Praze u prof. Romana Janála.
Je laureátkou řady mezinárodních soutěží, například 2. cena na Mezinárodní pěvecké soutěži Ferruccio Tagliavini, Deutschlandsberg-Graz v Rakousku (předsedkyní poroty byla Elena Obraztsovova), 3. cena na Mezinárodní soutěži Imricha Godina Iuventus Canti na Slovensku, 2. a 3. cena v kategorii Junior na Mezinárodní pěvecké soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech.
Svou profesionální pěveckou kariéru zahájila v roce 2012 rolí Ježibaby (Rusalka) jako host v Severočeském divadle v Ústí nad Labem.
Pravidelně hostuje v Divadle F. X. Šaldy v Liberci, v Divadle J. K. Tyla v Plzni, v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích, na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově, v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě a v Národním divadle v Praze, kde debutovala v roce 2015 v roli Fjodora z opery Boris Godunov. Také hostovala v divadle Görlitz v Německu.
Na operních jevištích ztvárnila tyto role - Amneris (Aida), Preziosilla (La Forza del Destino), Magdaléna (Rigoletto), Tigrana (Edgar), Nicklausse (Les Contes d´Hoffmann), Siebel (Faust), Třetí dáma (Die Zauberflöte), Annio (La Clemenza di Tito), Ježibaba, Kuchtík, Třetí žínka (Rusalka), Hadač (Julietta).
Roku 2013 byla navržena Hereckou asociací do širší nominace na Cenu Thálie za roli Preziosilly v inscenaci Síla osudu (Divadlo F. X. Šaldy Liberec).
Vystoupila na prestižních mezinárodních hudebních festivalech MHF Smetanova Litomyšl, Mladá Praha a na Festivalu Jarmily Novotné.
V roce 2016 se zúčastnila festivalu české hudby v Číně, kde účinkovala po boku I. Ženatého, M. Kasíka, P. Nouzovského a K. Fialové.
Absolvovala mistrovské pěvecké kurzy v Karlových Varech u A. Carangela, N. Hillebranda a M. Blahušiakové, v Itálii pod vedením F. M. Algeri, S. Heger a V. Licari a v Praze u D. Peckové a A. Plachetky, K. Kněžíkové, E. Randové a J. Cury.
V rámci své umělecké činnosti spolupracovala s českými i zahraničními dirigenty jako např. P. Altrichter, R. Baborák, T. Brauner, O. Dohnányi, M. Doubravský, E. Dovico, F. Drs, J. Chalupecký, J. Klecker, P. Kofroň, R. Krečmer, J. Kyzlink, M. Němcová, M. De Rose, A. Sanguineti, J. Štrunc, D. Švec a další.
Při účinkování v inscenacích spolupracovala s režiséry jako např. L. Golat, J. Heřman, L. Keprtová, M. Otava, T. Pilař, G. Skála, SKUTR (M. Kukučka a L. Trpišovský), M. Tarant nebo R. Vizváry.
Dále spolupracovala s významnými hudebními tělesy, jakými jsou Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, FKH - Filharmonie Hradec Králové, Moravská filharmonie Olomouc a Musica Florea.

Ahmad Hedar
klavírista, zpěvák a korepetitor/vocal coach se narodil v rodině syrských stavebních inženýrů v Rychnově nad Kněžnou. Již od dětství začal zpívat v pěveckém sboru Pueri Gaudentes. Hře na klavír se věnoval pod vedením skvělých umělců – Jan Bartoš, Irina Kondratěnko, Martin Kasík, František Malý. Svá studia završil na HAMU v Praze ve třídě Martina Kasíka a Františka Malého. Mezi největší úspěchy patří 5. cena na Mezinárodní klavírní soutěží Fryderyka Chopina v Mariánských lázních.
Své pěvecké umění zdokonaloval pod vedením renomovaných pedagogů a umělců – Magdalena Hajjosyova, Paolo de Napoli, Vladimír Chmelo, Natalia Melnik. Věnuje se nejen klasickému žánru, ale také žánrům populárním. V klasické hudbě se mu podařilo získat 2. cenu na soutěži Pražský pěvec a v roce 2013 titul Absolutního vítěze na Pěvecké soutěži Olomouc.
Od roku 2015 intenzivně spolupracuje se zpěváky všech generací jako korepetitor a vocal coach. Mimo své angažmá v DJKT v Plzni, kde působí jako klavírista, kooperuje individuálně se velkými jmény - Helena Kaupová, Vladimír Chmelo, Bojidar Nikolov, Eliška Weissová, Martin Bárta, a s talentovanými pěvci mladé generace – Tereza Hořejšová, Ester Pavlů, Dana Šťastná, Daniel Matoušek, Tereza Štěpánková a mnozí jiní. Za svůj největší korepetitorský úspěch považuje cenu za vynikající klavírní doprovod na soutěží Antonína Dvořáka v Karlových Varech.

sobota 21. října v 19.00 hodin koncertní sál v zámku ve Vysoké recitál vítězky mezinárodní hudební soutěži Pražského jara 2017
OLGA ŠROUBKOVÁ - housle
MIROSLAV SEKERA – klavírní spolupráce
Program:
J. Brahms: Sonáta pro klavír a housle G-dur op.78
A. Dvořák: Romance op. 11
H. Wieniawski: Variace na originální téma op. 15
A. Dvořák: Sonatina pro housle a klavír op.100
(koncert je s přestávkou)

Vstupné: 90,- Kč
Uzavření sálu: 18.55 h

Účinkující:
Olga Šroubková
hře na housle se věnuje od 4 let, kdy ji začala vyučovat její matka Rimma Kotmelová, absolventka Moskevské konzervatoře ve třídě prof. Viktora Pikajzena. Od osmi let pokračovala ve studiu již na Hudební škole hlavního města Prahy ve třídě prof. Jiřího Fišera, u něhož absolvovala Gymnázium Jana Nerudy s hudebním zaměřením a následně i Pražskou konzervatoř. K jejím dosavadním úspěchům patří 2. cena ze soutěže Prague Junior Note z roku 2001, 3. cena a dvě 2. ceny z Kocianovy houslové soutěže. V roce 2006 účinkovala na koncertu ke 110. výročí od vzniku České filharmonie společně s jejími členy a v roce 2008 účinkovala na koncertu se členy Českého komorního orchestru. V Rudolfinu také vystupovala třikrát s Mistrem Josefem Sukem (Vivaldiho koncerty pro čtyři, respektive dvoje housle) a třikrát i sólově, poprvé v roce 2008 (C. Saint-Saëns - Introdukce a Rondo capriccioso), podruhé v roce 2010 (F. Mendelssohn-Bartholdy - Koncert e-moll), naposledy v roce 2012 (J. Sibelius – Koncert d-moll) v rámci cyklu Josef Suk uvádí mladé talenty. Na Soutěžní přehrávce konzervatoří a hudebních tříd gymnázií 2011 získala 1. cenu a titul absolutního vítěze a v roce 2013 získala 1. cenu na mezinárodní soutěži BRAVO! V Namuru v Belgii. V témže roce získala také 2. cenu a speciální cenu EMCY na mezinárodní soutěži Kloster Schöntal v Německu. V listopadu 2013 zvítězila v soutěži Nadace Bohuslava Martinů a získala rovněž cenu za nejlepší interpretaci skladby B. Martinů. V roce 2014 ukončila svá studia na Pražské konzervatoři absolventským koncertem s orchestrem, na kterém zahrála koncert P. I. Čajkovského. V letech 2014 a 2015 se zúčastnila konkurzu o místo koncertního mistra České filharmonie a na základě postupu do druhého, resp. třetího kola měla možnost několikrát působit jako hostující koncertní mistr ČF. Od října 2014 studuje na Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover pod vedením prof. Adama Kosteckého. V září 2015 se stala laureátkou dvou mezinárodních soutěží v Číně – Zhuhai International Competition for Young Musicians (4. cena) a Chengdu International Violin Competition (1. cena) a v září 2016 získala 1. cenu a 4 zvláštní ocenění na prestižní mezinárodní soutěži „Rodolfo Lipizer Prize“. V květnu 2017 zvítězila v mezinárodní hudební soutěži Pražského jara a získala rovněž Cenu Nadace Bohuslava Martinů a Cenu Nadace Český hudební fond. V červnu 2017 získala 4. cenu na mezinárodní soutěži Michael Hill International Violin Competition a cenu za nejlepší interpretaci soudobého díla.

Miroslav Sekera
narodil se v roce 1975 v Praze, dětství a rané mládí prožil v Benátkách nad Jizerou. Nevšední talent rozpoznala v jeho 3 letech dnes již legendární prof. Zdena Janžurová a ujala se jako první jeho hudebního vzdělávání. Do svých 12 let Sekera rovnocenně ovládal nejen klavír, ale i housle, takže s oběma nástroji uzavřel základní hudebně-vzdělávací cyklus. Tento již tehdy neobyčejný postup mu přinesl i dětskou roli zázračného Amadea ve Formanově stejnojmeném filmu, kde ve známé scéně jako mladý Mozart vystupuje s oběma nástroji před papežem v Římě. Po absolutoriu na ZUŠ ve Voršilské ulici v Praze housle odložil a trvale obrátil svou pozornost ke klavíru. Byl přijat na pražskou konzervatoř do třídy prof. Evy Boguniové. Souběžně se dále vzdělával ve třídě prof. Martina Ballýho, u kterého kromě toho navštěvoval letní klavírní kurzy v Písku. Formální hudební vzdělávání ukončil v roce 1999 na HAMU ve třídě prof. Miroslava Langera. Jako sólový hráč je laureátem 1. ceny soutěže F. Chopina v Mariánských Lázních, 1. ceny v soutěži HAMU (s přidruženým stipendiem firmy Yamaha) a 1. ceny mezinárodní soutěže J.Brahmse v rakouském Portschachu. S podporou nadace Českého hudebního fondu pořídil pro Multisonic sólovou desku. V rámci tohoto projektu vznikly kriticky ceněné nahrávky vrcholných děl J. Brahmse, D. Scarlattiho a M. Moszkowského. V návaznosti na tyto úspěchy navštívil Sekera jako sólový i komorní hráč prestižní pódia, zejména ve Vídni (Wien Konzerthaus, Musikverein), ve Washingtonu (The Kennedy Center) a mnoha dalších městech po celém světě.
Miroslav Sekera vyniká ve své generaci všestranným přístupem ke koncertnímu vystupování a každodenní hudební praxi. Pro svůj věhlas špičkového komorního hráče a zejména schopnost číst a interpretovat obtížné moderní partitury si ho vyžádal soudobý americký skladatel Joseph Summer, aby v produkci Albany Records a Navona Records nastudoval a nahrál premiérové desky jeho skladeb.
Sekerův praktický i umělecký záběr mu umožňuje obsáhnout všechny segmenty koncertního vystupování. Vystupuje jako komorní partner s houslistou Josefem Špačkem, mezzosopranistkou Dagmar Peckovou a někdejším vedoucím hornové sekce Berlínské filharmonie Radkem Baborákem, v současnosti nejoceňovanějším hornistou své generace ve světě. V listopadu obdrželi spolu s Josefem Špačkem v New Yorku cenu nadace “ Salon de Virtuosi”. Sekera byl hostujícím sólistou několika projektů symfonického orchestru FOK, spolupracuje pravidelně i s Českým rozhlasem. Pražskému publiku se v nedávné minulosti představil především jako fenomenální interpret Chopinovy a Lisztovy klavírní hudby. Na dvou recitálech v pražském Rudolfnu a koncertní síni při kostele sv. Vavřince provedl kromě jiného i 24 Chopinových preludií a Lisztovy virtuózní parafráze italských oper. Na pražské hudební scéně způsobila tato interpretace skutečný rozruch a stala se senzací letošní sezóny. Ve své kritice poznamenal prof. Cyril Höschl: “Byl to jeden z koncertů století. Miroslav Sekera je fenomenální pianista a přitom až neadekvátně skromný, dosud prakticky bez PR. V sobotu večer jsem názorně shledal, co je ona muzikálnost, jež dělí výborné muzikanty od těch vrcholných. To soustředění, ten hluboký ponor, tu službu hudbě a nikoli své slávě, a skrze onu službu jakási magie, jež rozechvěje každého, kdo má jen trochu citu a sluchu. Neskutečná pianissima i v laufech na hranici slyšitelnosti (vzpomínám na Ohlssona). Robustní technika. Jakmile začal, ihned mne zaplavil pocit, že se mu nemůže nic stát, že je vysoko nad tím, že nemá limity. Měl plné Rudolfinum, čemuž jsem byl moc rád, i balkony, a ohromné ovace včetně volání, dupání a standing ovations v salvách obdivu. Pak přišly přídavky a zdálo se, že by mohl pokračovat až do rána, kdyby nebral ohled na pořadatele…”. (zdroj: http://www.sekeramiroslav.cz)

pátek 27. října v 19.00 hodin
LEE ANDREW DAVISON - zpěv
VÍT FIALA - kontrabas
JIŘÍ RŮŽIČKA - klavír
Závěrečný koncert tvoří doprovodný program k nové výstavě v muzeu "Antonín Dvořák a jeho žáci" a bude prostě něčím úplně jiným. Možná to bude znít jako klišé, ale takový hudební zážitek jsme Vám opravdu ještě nenabídli. Nenechte si ujit páteční gospelovo-jazzový koncert amerického zpěváka Lee Andrew Davisona

Program:
>Gospel music< I've Got a Robe
When I Fall On My Knees
Give Me That Old Time Religion
Lord, I Want To Be a Christian
It's Me, Oh Lord
We Are Climbing Jacob's Ladder
Swing Low, Sweet Chariot
Down By the Riverside
Oh When the Saints
>pauza<
>Jazz Section<
I Can't Give You Anything But Love
Let's Fall in Love
Autumn Leaves
Centerpiece
The Joint is Jumping
Georgia On My Mind
(koncert je s přestávkou)

Účinkující:
Lee Andrew Davison
je jazzový zpěvák z americké Oklahomy. Jeho otec je farmář a Lee zažil ve škole rasovou segregaci. Hudebně ho formovalo prostředí protestantského chorálu, spirituálů a gospelů. Vystudoval univerzitu v Alabamě, usadil se v Bostonu a založil profesionální gospelové kvarteto. Později se stal dirigentem Gospelového sboru Harvardské univerzity. V roce 1991 se přestěhoval do Prahy a navázal spolupráci s předními českými jazzmany, především s Vítem Fialou.

Vít Fiala
jazzový hudebník (kontrabasista, baskytarista) a hudební skladatel vystudoval původně práva na Karlově univerzitě v Praze. Právníkem však byl velmi krátce, místo světa paragrafů jej zlákal svět hudební. V začátcích své hudební kariéry byl členem Kladenského dixielandu, dále působil v orchestru Lubora (Bory) Kříže, v divadle Quo Vadis, v Miniaturním kabaretu Eduarda Pergnera v pražské kavárně Luxor a v Československém státním souboru písní a tanců. Vystupoval s mnoha jazzovými soubory a spolupracoval s předními hudebními osobnostmi, především se zpěvačkami – s Janou Koubkovou, Evou Pilarovou, Hanou Hegerovou, Vlastou Průchovou, Irenou Budweiserovou, také s Ferdinandem Havlíkem či Petrem Maláskem. Jako skladatel se zaměřuje na jazz a scénickou hudbu. Je autorem například Suity pro saxofonový kvartet History of Jazz, instrumentoval jazzovou operu George Gershwina Porgy a Bess. Filmoví diváci jej znají díky filmu Želary (nominovanému na Oscara v roce 2004), jehož ústřední melodii aranžoval a natočil. Od roku 1995 pořádá dnes již tradiční Mezinárodní jazzové dny v Dubé. Vít Fiala je autorem mnoha písní, vstupuje také jako odborný publicista a lektor, přednáší o hudební tvorbě, kompozici a jazzu.

Jiří Růžička
pochází z Kroměříže, kde se roku 1953 narodil. Absolvoval pedagogickou fakultu a čtyři roky učil český jazyk. 1980 – 1984 studoval “Lidovou konzervatoř”, kde od roku 1984 učí. Začínal se skupinou Antonína Viktory a tato spolupráce trvá dodnes. Působil v Melody Makers Ondřeje Havelky, v Big Bandu Rádio Praha a s vokálním kvartetem The Swings. V posledních letech spolupracuje s Vítem Fialou, Vlastu Průchovou L. A. Davisonem a řadou dalších vokálních i instrumentálních sólistů.

Vstupné: 160,- Kč
Uzavření sálu: 18.55 h

Prodej a rezervace vstupenek: tel.: 318 618 115, e-mail: pamatnik@antonindvorak.cz
Změna programu vyhrazena.

UPOZORNĚNÍ:
Do historické části interiéru (vč. koncertního sálu) je zakázán vstup s jehlovými podpatky. Děkujeme za pochopení